dijous, 25 d’octubre del 2012

POSTA EN COMÚ: COM ENTENEM L'EXPRESSIÓ ESCRITA?

1. El procés de composició escrita.

EI. Dificultat. Són petits. Depèn de l'input rebut a casa. Prioritat a l'expressió oral.
CI. Caldria treballar-lo en grup.
CM. Cal treballar els registres. Coneixem un model de correcció de textos. Com valorar els textos elaborats a casa? Cal treballar en grups. Com potenciar l'ús de les TIC? Necessitat de donar models per a l'elaboració de textos.
CS. Falta treball per parelles. Falta donar models per elaborar textos.
ESO. Es tenen en compte les tipologies textuals a Llengua, però no a la resta de matèries. Cal incidir en el procés d'elaboració: no es pot generar el text de cop.

2. Participació de l'alumnat i ajustament.

EI. Partint de les experiències personals.
CI. Dificultat de valoració. Cal donar pautes per a l'autoavaluació.
CM. Necessitat de transversalitat. Convé especificar sempre l'objectiu del text a elaborar. Se senten "ofegats" per complir amb el llibre de text. Insatisfacció amb les propostes d'expressió escrita que ofereix el llibre de text.
CS. El mestre com a model fent esquemes i resums a la pissarra.
ESO. Dificultat d'autoregulació. Falta d'iniciativa. Cal que se sentin protagonistes. Convé donar pautes d'autocorrecció.

3. Coneixements de la llengua i del seu aprenentatge.

EI. Èmfasi absolut sobre l'expressió, no sobre la correcció.
CI. Facilitat d'avaluació.
CM. Aspecte més treballat. Dificultat de reflexió sobre gramàtica i sintaxi. Correcció ortogràfica transversal. Treball sobre els textos produïts pels nens.
CS. Cal un treball específic sobre els connectors.
ESO. Aprofitament dels recursos digitals. Convé incidir en l'aspecte formal (lletra, presentació).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada